ریشه کنی موش ها تخصص ماست


عادات غذایی موش ها چگونه است؟

عادات غذایی موش ها و تاثیر آن بر ما

عادات غذایی موش ها به ما چه آسیب هایی وارد می کند؟

 

موش های خانگی همه چیزخوار هستند. اما ترجیح می دهند بیشتر از موادی مانند غلات، میوه ها و دانه ها مصرف کنند. در نتیجه ممکن است به محصولات زراعی و باغات خانگی آسیب جدی وارد کنند. این جوندگان کوچک نه فقط به افراد ساکن در خانه، بلکه به منابع غذایی بسیاری از افراد می توانند آسیب وارد کنند. بنابراین از این جهت، عادات غذایی موش برای ما انسان ها اهمیت پیدا می کند.

 

موش ها چگونه تغذیه می کنند؟

 

موش ها آنقدر تغذیه می کنند که ممکن است تصور کنید آنها سیری ناپذیرند! آنها می توانند در بیست و چهار ساعت، بین 15 تا 20 بار تغذیه کنند. فرض کنید چند موش در یک انبار غله پنهان شده باشند بعد از مدت کوتاهی تولید مثل کرده و تعدادشان زیاد می شود. اگر این تعداد موش کنترل نشوند می توانند خسارات زیادی به انبارهای غله و یا موارد مشابه وارد کنند.

 

موش ها بیشتر چه نوع غذایی مصرف می کنند؟

 

همانطور که در بالا نیز گفته شد موش ها همه چیز خوارند. آنها می توانند از انواع مواد غذایی تغذیه کنند. اما ترجیح موش ها غذاهایی است که سرشار از کربوهیدرات باشد. مانند:

 

  • نان
  • غلات
  • سایر مواد غذایی فرآوری شده با شکر

 

 

در یک خانه، موش ها بدون استثنا هر چیزی را که سر راهشان است می خورند. موش ها معمولاً 3 تا 5 گرم غذا در روز می خورند که در مجموع 15 تا 20 بار در روز به میزان 0.15 گرم هر بار غذا می خورند. این بدان معنی است که موش ها همیشه در حال خوردن هستند. موش های خانگی دوست دارند غذاهای شیرین بخورند.

 

آیا موش ها واقعا پنیر دوست دارند؟

 

اگرچه معمولاً اعتقاد بر این است که موش ها جذب پنیر می شوند، اما آنها تمایل دارند غذاهایی را ترجیح دهند که کربوهیدرات بیشتری دارند. شاید باورتان نشود اما موش ها خیلی چیزها را بیشتر از پنیر دوس دارند. اولویت آنها هنگام وجود کره بادام زمینی و پنیر، قطعا کره بادام زمینی خواهد بود.

 

شکلات ممکن است جذاب‌تر از پنیر برای موش‌ها باشد. با این حال، موش‌های خانگی بی‌تفاوت هستند و از هر منبع غذایی در دسترس خود استفاده می‌کنند. آنها معمولاً در جستجوی غذا سطل های زباله را به هم می ریزند.

 

 

موش ها چگونه با تغذیه از مواد غذایی ما، آسیب وارد می کنند؟

 

موش ها به چند طریق می توانند از طریق غذا خوردن به ما آسیب وارد کنند.

  • اقتصادی
  • بهداشتی

زمانی که موش ها برای تغذیه وارد آشپزخانه خانه یا رستوران و یا حتی فروشگاه ها می شوند به طور مستقیم با جویدن پاکت و بسته بندی و یا آلوده کردن میوه و آجیل ها ضرر اقتصادی ایجاد می کنند. از آنجایی که موش ها، موجودات بسیار آلوده ای هستند، می توانند بیماری های زیادی را به انسان انتقال دهند. بنابراین در صورتی که از آن مواد غذایی مصرف کنید ممکن است به بیماری هایی نظیر موارد زیر مبتلا شوید.

 

  • طاعون
  • سالمونلا
  • کرم کدو
  • تیفوس
  • مننژیت و ...

 

عادات غذایی عجیب موش ها هنگام گرسنگی

 

موش ها می توانند برای مدت طولانی با غذای بسیار کمی زنده بمانند. اما اگر این زمان بسیار طولانی شود موش ها گزینه های دیگری را برای زنده ماندن انتخاب می کنند. در زمان گرسنگی، موش‌ها حتی رفتار آدم‌خواری از خود نشان می‌دهند. موش های ماده ممکن است فرزندان خود را مصرف کنند. برخی موش ها ممکن است دم خود را مصرف کنند. با این حال، این رفتار عموماً تنها زمانی که تحت فشار باشد نشان داده می شود. بنابراین روش گرسنگی دادن به موش ها برای از بین بردن آنها، گزینه مناسبی نخواهد بود.

 

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: