ریشه کنی موش ها تخصص ماست


چگونگی به دام انداختن موش با تله

چگونگی به دام انداختن موش با تله

بایدها و نبایدهایی برای به دام انداختن موش ها با تله

روش های مختلفی برای دفع موش ها از خانه وجود دارد. نظیر: اسپری سم در مکان مورد نظر، طعمه های آغشته به سم برای فریب و در نهایت کشتن موش ها، تله گذاری و برخی روش های دیگر. اما بسته به میزان تهاجم موش ها می توانید از هر کدام از این روش ها بهره ببرید. در ادامه به بررسی یکی از امن ترین روش های دفع موش از خانه، یعنی به دام انداختن موش با تله می پردازیم.

 

آیا تله گذاری بهترین روش نابودی موش ها در خانه است؟

 

گذاشتن تله می تواند روش موثر و مفیدی برای از بین بردن موش ها از خانه شما باشد. به ویژه اگر در خانه، کودک و یا حیوان خانگی دارید، استفاده از تله ایمن تر و به طور کلی قابل اعتمادتر از استفاده از سموم برای دفع موش ها از خانه است. البته بهتر است از این روش زمانی استفاده کنید که تهاجم موش ها، زیاد نباشد.

 

عوامل مهم و تاثیر گذار در روش به دام انداختن موش با تله

 

دقت کنید جایی که تله‌ ها را قرار می دهید برای موفقیت در کار اهمیت دارد، اما به همان اندازه مهم است که شما روش طعمه ‌گذاری صحیح را بدانید و همچنین از برخی اصول رفتاری موش آگاه بوده تا بتوانید آن ها را به طور مؤثرتری مورد هدف قرار دهید.

موش‌ها موجوداتی شب‌زی هستند، بنابراین بین غروب و طلوع آفتاب بیشترین فعالیت را دارند. اگر در طول روز موش‌ها را می‌بینید، معمولاً چند دلیل می تواند داشته باشد.

  • لانه‌شان دچار مشکل شده است
  • برای غذا در حال شکار هستند
  • ازدحام زیادی از موش ها وجود دارد

البته دلیل سوم شایع ترین دلیل مشاهده موش ها در طول روز است.

 

رابطه تولیدمثل موش ها با انتخاب نوع روش دفع آن ها

 

موش ها به سرعت تولید مثل می کنند و اگر مدت کوتاهی متوجه حضور آن ها در خانه نشوید، باید منتظر هجوم تعداد زیادی از آن ها در خانه باشید. در یک سال، یک جفت موش می توانند بیش از 1500 موش دیگر به وجود بیاورند! به این دلیل که موش های سه ماهه می توانند تولید مثل کنند. قابل توجه اینکه هر موش ماده می تواند تا 12 نوزاد در هر دوره بارداری به دنیا بیاورد و می تواند تا 7 دوره بارداری در یک سال داشته باشد.

در صورتی که تعداد زیادی موش در خانه باشد استفاده از تله موش، محدود کننده خواهد بود. زیرا به تعداد زیادی تله موش نیاز دارید. پس در صورتی روش تله گذاری را انتخاب کنید که تعداد زیادی موش به خانه شما هجوم نیاورده باشد.

 

آیا امکان یافتن موش در اتاق زیر شیروانی وجود دارد؟

 

موش های سقفی همانطور که از نامشان مشخص است مکان های مرتفع را دوست دارند. آن ها لانه های خود را در فضای باز روی درختان یا بوته های بلند و در داخل اتاق زیر شیروانی یا سطوح بالای خانه می سازند.

موش های سقفی، کوهنوردان ماهری هستند و می توانند با دویدن در شاخه های درختان، کابل ها یا سیم ها وارد خانه شوند.

 

تله موش را کجا باید بگذاریم؟

 

تله ها باید در جایی که موش ها هستند قرار داده شود. به دنبال علائم لانه سازی، جویدن و مدفوع باشید. تله ها را درست روی دیوار در مناطق دورافتاده ای که موش ها به دنبال سرپناه هستند و در امتداد مسیرهایی که موش ها معمولاً طی می کنند قرار دهید. مسیرهای معمول حرکت موشها که باند فرود نامیده می شوند، معمولاً از امتداد دیوارها پیروی می کنند، زیرا موش ها ترجیح می دهند در امتداد محیط اتاق حرکت کنند تا در فضای باز. به دنبال نشانه‌هایی از حرکت موش باشید، مانند مدفوع یا خراش‌های خفیف، خراشیدگی یا کثیفی در امتداد مسیر حرکت.

 

چرا تله ها هیچ موش صحرایی را نمی گیرند؟

 

موش‌های صحرایی برخلاف سایر موش ها از هر چیز جدیدی می‌ترسند، بنابراین ممکن است به سادگی از تله جدیدی که در مسیرشان گذاشته می‌شود اجتناب کنند. اگر اتفاقی بیفتد که تله ای را بدون گرفتار شدن، به کاربیاندازند، در پی آن ممکن است توسط این تله بترسند و دیگر به سمت آن باز نخواهند گشت.

برای کمک به جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید ابتدا تله‌های طعمه‌دار و تنظیم نشده قرار دهید. سپس، وقتی موش‌ها به حضورشان عادت کردند، طعمه را در تله‌ها قرار دهید و ماشه‌ها را تنظیم کنید.

 

بهترین طعمه برای  به دام انداختن موش با تله چیست؟

برخلاف تصور رایج، پنیر بهترین طعمه برای استفاده در تله ها نیست. میوه های خشک، آجیل بدون پوست یا حتی غذای حیوانات خانگی می توانند برای موش ها جذاب باشند. حتما طعمه را به تله وصل کنید تا موش نتواند آن را بدون فنر زدن ماشه جدا کند. طعمه را می توان با گره زدن با نخ یا سیم ریز و یا حتی چسباندن آن در جای خود وصل کرد. برخی از تله ها یک فنجان کوچک برای نگه داشتن طعمه دارند. قرار دادن مقدار کمی طعمه، مانند کره بادام زمینی، در داخل فنجان، موش‌ها را مجبور می‌کند تا برای طعمه سخت‌تر کار کنند و این کار احتمال ایجاد تله را افزایش می‌دهد.

 

بایدها و نبایدها برای به دام انداختن موشها

 

به دام انداختن موش‌های صحرایی شبیه به دام انداختن دیگر موش ها است، اما موش‌های صحرایی به تله‌های بزرگ‌تری نیاز دارند و می‌توانند از تله‌هایی که به درستی آنها را جذب نمی‌کنند یا به نحوی آنها را نمی‌ترسانند، هوشمندتر عمل کنند.

از سم به عنوان طعمه در تله موش استفاده نکنید. سم باعث موثرتر شدن تله ها نمی شود و بی جهت خطراتی را برای حیوانات خانگی و افراد خانه ایجاد می کند.

از تله های موش دوباره استفاده کنید. رایحه ای که موش در دام گرفتار می شود، موش های دیگر را از تله منصرف نمی کند. بلکه می تواند آنها را به دام جذب کند.

 

صبور بودن در هنگام تله گذاری

 

هنگام گذاشتن تله صبور باشید. موش ها ممکن است تا چند روز پس از قرار دادن تله به آن نزدیک نشوند. تا زمانی که طعمه به درستی در تله قرار گرفته باشد (و توسط موش صحرایی گرفته نشده باشد)، می توانید چند روز یا حتی چند هفته تله را به حال خود رها کنید.

با دست خالی به تله ها دست نزنید. بهتر است با پوشیدن دستکش یا استفاده از ابزار یا ظروف به جای دست، طعمه بزنید و تله بگذارید. بوی انسان روی تله ها می تواند موش ها را دفع کند و فراری دهد.

چندین تله قرار دهید. تله ها را در بیش از یک مکان تنظیم کنید تا احتمال برخورد موش افزایش یابد.

در جایی که کودکان یا حیوانات خانگی ممکن است با آنها تماس پیدا کنند تله قرار ندهید. سعی کنید تله‌ها را از محل زندگی یا مکان‌های ذخیره‌سازی موادی که پرکاربرد هستند دور نگه دارید. در غیر این صورت، می توانید درها را ببندید و به کودکان هشدار دهید که از مناطق حاوی تله دوری کنند.

به ویژه در مورد گذاشتن تله در فضای باز، جایی که ممکن است حیوانات خانگی یا حیوانات وحشی به راحتی با آن مواجه شوند، مراقب باشید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: